почивка

Как да си отпочинете добре в 7 стъпки

Нека видим каква е формулата за добър сън, за това да си починем наистина добре.
почивка

1.Да избягвате „страхотното трио”

Ако искаме да си почивате ефективно трябва да се лишите от тези 3 елемента – кафе, алкохол и никотин, тъй като се считат за „убийци” на съня.

Повечето хора,  обаче, сме пристрастени към кафето. Ако и вашият случай е такъв, старайте се да не пиете кафе 7 часа преди да си лягате.

Кафето ускорява пулса, увеличава кръвното налягане и повишава вниманието ни. Връхлита ни вълна от енергия след чаша кафе, която обаче по-късно се превръща в по-голяма умора.

Алкохолът, пък, ни дехидратира, а кръвта спира да циркулира както трябва, което обяснява защо след тежка нощ се събуждаме като прегазени, все едно сме носили цял куп дърва.

Никотинът е отрова за организма ни и не носи ползи на тялото ни, което от своя страна ще иска да се освободи от него. Може да говорим много за вредите от никотина, но тук ни вълнува, че вреди и на съня ни.

2. Избягвайте храни, които провалят съня ни

Няма да говорим за диети, само ще споменем храните, които влияят значително на организма преди да легнем да спим:

*храни, богати на захари и прости въглехидрати – повишават нивата на захарта, което води до приливи на енергия, които се отразяват на съня.

*пикантни или много мазни храни – храни, които причиняват киселини, газове, горене в стомаха или трудно храносмилане.

Може поне да се избягват на вечеря.

3. Вода и слънчеви лъчи

Всяка сутрин щом се събудите пийте по една чаша вода. По този начин ще хидратирате тялото си и ще пречистите клетките си и ще спестите енергия, която иначе ще бъде хабена от организма ви вечер, преди да заспите. Пийте вода между храненията, не толкова по време на хранене, за да не забавяте метаболизма си.

Да се излагате повече на слънце е изключително важно, защото благодарение на слънчевата светлина отделяме мелатонин, важен хормон за възвръщането на енергията ни, докато спим. Къде най-добре може да се погрижим за това? Отговорът е ясен- на море или на басейн. Прочетете всичко за нашия басейн в София, чудесно място, където да поплувате и да се порадвате на жарките слънчеви лъчи.

4. Поспете следобед

Не говорим за дълъг следобеден сън, а за кратка следобедна дрямка от порядъка на 30-тина минути, която ще ви зареди с допълнителна енергия. В противен случай рискувате да объркате биологичния си часовник и вечерта сънят ви да избяга.

5. Създайте си навици за час на лягане и час на ставане

Редица проучвания са доказали, че 6-7 часа сън на ден са повече от достатъчни. Важното е как спиш, тоест качеството на съня. Опитайте се да си създадете трайни навици за ставане и лягане и да ги спазвате и в почивните дни. По този начин биологичният часовник ще е стабилен и ще почивате много по-ефективно.

6. Спете в уютна стая с удобно легло

Комфортът в спалнята ви е от особена важност за вашия сън, както и дали леглото ви е удобно. Като решите да отидете на хотел също. Атмосферата в стаята, уютът и удобният матрак са ключови, за да си починете добре. Подарете си незабравими нощувки в София, отдайте се на заслужен истински релакс.

7. Освободете ума си преди лягане

Стресът е основният виновник за лошото качество на съня ни. Когато вечер имате нужда да се въртите по 100 пъти, търсейки най-удобната позиция за спане, това всъщност не е защото не ви е удобно, а защото не сте се отпуснали. Мислите за това какво се е случило през деня или какво имате за вършене на следващия ден… Правилният ход е един – освободете ума си и се отпуснете. Не само тялото ви има нужда от почивка, а и умът ви.

Covid-19 и евентуална анулация на Вашата резервация – основен приоритет са нашите гости. Научете повече >>

Уважаеми гости, партньори и колеги, За нас в комплекс Монтесито Вашето здраве е приоритет, за това следим от близо информацията постъпваща от Световната здравна организация и Националния кризисен щаб, отностно корона вируса (COVID-19). Поради настъпилата ситуация комплекс Монтесито засилва своите хигиенни стандарти като: От екипа на хотелски комплекс Монтесито